Ambigramy – inspiracje

Osobnym zagadnieniem jest dobór wyrazów, które przetwarzam na ambigramy. Początkowo dobierałem te wyrazy przypadkowo a najważniejszym kryterium była, nazwijmy to umownie ich „układalność”. Są to wyrazy z reguły dosyć krótkie, dzięki czemu ambigramy są stosunkowo czytelne.

air2.jpg

Air – Ten sam wyraz znalazł się w książce „Anioły i Demony” Ja jednak podszedłem nieco inaczej do modyfikacji pary liter „ar”.

W kolejnych ambigramiach Arte i Ariadne pojawia się odwracalna para liter „ae”. Podstawą warsztatu twórcy ambigramów jest umiejętność znalezienia jak największej ilości tego typu konfiguracji. Często koniecznością jest stworzenie takiej konfiguracji, w której jedna litera po odwróceniu stworzy zbitkę kilku liter – dwóch lub trzech. Myślę, że poświęcę temu zagadnieniu jeszcze jeden wpis, gdy będę opisywał kolejne etapy mojej pracy nad ambigramem.

 

arte_01.jpg
ariadne.jpg

Na koniec jeszcze dwa proste ambigramy Agony i Leaf.

agony.jpg
leaf.jpg

W chwili obecnej inspirację do tworzenia już nieco bardziej skomplikowanych ambigramów czerpię z literatury, muzyki. W jakiś więc sposób moje ambigramy są odzwierciedleniem moich pasji .

Kolejne ambigramy już wkrótce.

2 Responses to “Ambigramy – inspiracje”


  1. 1 sophe78 5 Październik 2008 o 19:54

    Agony i Leaf śliczne:D

  2. 2 Anonim 26 Grudzień 2010 o 14:22

    Ambigramy są świetne, sam zacząłem robić ( narazie proste) i strasznie mnie to wciągnęło!!!


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

