Silesia – ambigram

W przedostatnim wpisie zasygnalizowałem próbę stworzenia ambigramu słowa Silesia. Udało się stworzyć dwie wersje tego wyrazu, różniące się nie tylko krojem ale również podejściem do przekształcania poszczególnych liter. Charakterystyczna, nieco bajkowa stylistyka pierwszego wzoru została wymuszona przekształceniem liter S oraz I w jedną literę A, dzięki czemu kolejne znaki można było dobrać we względnie symetryczne pary.

Drugi z ambigramów powstał na zasadzie wymiany litery za literę. Nie jestem w stu procentach zadowolony z efektu finalnego, jednak muszę przyznać, że wymieniające się nawzajem znaki nie ułatwiały zadania. Konstrukcję tego ambigramu rozpocząłem od centralnie położonej litery E. Przekształcenie L w S nie jest zbyt naturalne, ale póki co na lepszy pomysł nie wpadłem. Co prawda ta sama para liter pojawiła się w ambigramie la tabla de Flandes, ale tam napis stylizowany był na gotyk i mogłem pozwolić sobie na nieco więcej udziwnień. Zaskakująco dla mnie udało się przekształcić S w A. Zwłaszcza ta druga litera prezentuje się intrygująco.

post scriptum

Chwilę po opublikowaniu tego wpisu „olśniło” mnie w kwestii możliwego przekształcenia litery L w S, które prezentuję poniżej. Z pewnością poprawia ono czytelność litery L. Z czytelnością litery S w tej formie jest nieco gorzej. Jeśli nadarzy się okazja (odpowiednie słowo do przekształcenia) wykorzystam to rozwiązanie stylizując litery na pisankę.

7 Responses to “Silesia – ambigram”


  1. 1 Z 8 Lipiec 2009 o 22:58

    super stronka!!
    prosilbym o ambigram wyrazu :Ave Silesia:

  2. 2 Ebu 12 Listopad 2009 o 17:17

    Idealne Na tatuaż . Ogółem extra.

  3. 3 Tomek 24 Kwiecień 2010 o 18:26

    witam,
    ma Pan coś przeciwko żebym wykorzystał Pana ambigram słowa silesia(ten środkowy) jako podstawę logo mojego forum?
    prosiłbym o odpowiedź na maila.
    z góry dzięki.
    pozdrawiam tomek

  4. 4 D_a_d_o 20 Październik 2010 o 11:35

    Witam serdecznie.
    Chodziłem, szukałem i znalazłem to co chciałem. Napis Silesia w pana wykonaniu, który był inspiracją do wykonania tattoo. Wszystkie trzy ambigramy słowa Silesia są po prostu świetne ale najbardziej do gusty przypadł mi środkowy i właśnie jego wykorzystałem.
    Ps. Panie Danielu robi pan świetną „robotę” (przepraszam za słowo) powinno być ARCYDZIEŁO!
    Pozdrawiam serdecznie

  5. 5 rokmyk 30 Grudzień 2010 o 11:26

    Ja uważam ze najlepszy jest ten ostatni….
    Jest łatwy do odczytania , a zarówno ma coś w sobie ,ze chwile zatrzymujemy na nim wzrok i szukamy czegoś więcej

    ***Chciałbym mieć taka czcionkę

  6. 6 qwerty1 14 Czerwiec 2012 o 10:21

    witam
    Bardzo podoba mi się Srodkowy ambigram ale co właściwie znaczy to słowo??

  7. 7 Daniel Dostal 14 Czerwiec 2012 o 12:12

    @qwerty1: To łacińska nazwa Śląska


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

