Resurrection (ACAC) – konkurs rozstrzygnięty

Dziś poznaliśmy rezultaty pierwszego konkursu dla twórców ambigramów, organizowanego przez portal ambigram magazine. Zapraszam do zapoznania się z nimi na stronie konkursu. Z dużym zaskoczeniem ale i satysfakcją przyjąłem wiadomość, że moja praca została uhonorowana przez jury drugim miejscem. Wyróżnienie jest tym większe, że zwycięzcą tej edycji został sam John Langdon, będący dla mnie i całej rzeszy twórców ambigramów niedościgłym mistrzem.

Temat Resurection nawiązuje do odrodzenia się konkursu organizowanego przez Nagfę w nowej formule. Moje pierwsze skojarzenia miały raczej charakter pasyjno-rezurekcyjny w czysto religijnej formie, jednak w symbolikę baranka nie chciałem wchodzić. Inspirację znalazłem w klasycznym albumie Black Sabbath z 1983 Born Again. Po odejściu Ronniego Jamesa Dio ze składu zespołu, nagranie płyty z Ianem Gillanem było postrzegane jako swoiste  „ponowne narodzenie”.

BornAgain

kliknij aby powiększyć

Pracę która wzbudziła uznanie jurorów prezentuję powyżej i nie ukrywam, że wysyłając ją na konkurs nie byłem w 100% przekonany czy jest skończonym dziełem. Często jednak przygotowując  ambigramy zapętlam się w różne przedziwne rozwiązania, by po pewnym czasie powrócić do pierwotnych rozwiązań. Konkursowy ambigram jest tutaj doskonałym przykładem; w niewielu elementach odbiega on od pierwotnego szkicu.

sketch 2

Tradycyjnie nie ograniczyłem się jednak do jednego projektu. Kolejna praca ściśle nawiązuje do zmiany konkursu organizowanego przez Nagfę (NAC) w bieżący (ACAC). Zamiana trzyliterowego skrótu w czteroliterowy okazała się karkołomnym zadaniem i jestem świadomy pewnych niedoskonałości poniższego ambigramu.

NAC - ACAC

Zachował się również szkic na którym oparłem pracę.

sketch 3

W trzeciej pracy Rebirth dałem upust swojemu zamiłowaniu do bogatej nieco orientalnej ornamentyki, odsuwając na dalszy plan czytelność znaku.

rebirth

kliknij aby powiększyć

rebirthb

Sporym problemem okazała się w tym przypadku modyfikacja litery B w literę T. W trakcie prac nad ambigramem rozważałem dwa możliwe przekształcenia, co obrazuje poniższy szkic.

sketch

6 Responses to “Resurrection (ACAC) – konkurs rozstrzygnięty”


  1. 1 Mark 9 Październik 2009 o 20:56

    You should be very proud, Daniel. You came very close to beating John Langdon with your design, and almost won the entire competition! It was very close.

    Great work.

  2. 3 Fraga 10 Październik 2009 o 14:37

    Clap, clap, clap for all, but „NAC/ACAC” is wonderful in your simplicity and significate. My congratulations in challenger.

  3. 4 JOSE 11 Październik 2009 o 19:03

    Congratulations by this excellent design and the second put in the contest. A greeting!

  4. 5 Bułek 22 Październik 2009 o 12:11

    Gratuluje wygranej. . . i życzę kolejnych sukcesów

  5. 6 mozgun 7 Listopad 2009 o 10:35

    Zasłużona nagroda dla zasłużonej pracy. Gratuluje.


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

