Wokół Syriusza

Wiadomość, że mój kolejny ambigram zyskał najwyższe uznanie jurorów konkursu ACAC wyrwała mnie z twórczego letargu i sprawiła, że zabrałem się za przygotowanie poniższych prac (wyniki konkursu znajdziesz tutaj).

Pierwotnie zamierzałem przygotować jedynie ambigram Sirius. Układ liter w tym wyrazie nie stanowił jednak poważnego wyzwania, dlatego zacząłem drążyć temat i bardzo szybko odnalazłem kolejne pomysły na powiązane z nim ambigramy.

Syriusz to najjaśniejsza gwiazda naszego firmamentu, fascynująca ludzkość już od czasów starożytnych. Egipcjanie opierali swój kalendarz na obserwacjach gwiazdy Sothis utożsamianej z Syriuszem. Pojawienie się na niebie Sothisa zapowiadało rychły wylew Nilu, od którego uzależniona była cała gospodarka starożytnego Egiptu.

W powyższym ambigramie na uwagę na uwagę z pewnością zasługuje litera O, którą tworzy element litery H oraz I.

Identyczna liczba liter w obydwu wyrazach zachęciła mnie do stworzenia symbiotogramu.

Szkice dwóch poprzednich ambigramów były dość pobieżne, tu jednak poświęciłem nieco więcej uwagi przygotowaniu zarysu, co i tak nie uchroniło projektu od pewnych modyfikacji poczynionych już w komputerze.

2 Responses to “Wokół Syriusza”


  1. 1 Snearone 23 Styczeń 2010 o 10:33

    Gratuluje wygrania konkursu.
    Styl symbiotogramu wraz z formą jego prezentacji świetny!

  2. 2 Sophe 1 Luty 2010 o 14:31

    wiadomo…pięknie :D


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

