Fryderyk Chopin – ambigram

Temat ostatniego konkursu ACAC sformułowany został bardzo ogólnie: muzyka. W przeszłości wykonałem wiele ambigramów, odnoszących się bezpośrednio do moich muzycznych upodobań. Tym razem chciałem stworzyć coś wyjątkowego, wykraczającego ponad osobiste fascynacje i zamiłowania. Sięgnąłem do postaci Fryderyka Chopina – najwybitniejszego polskiego kompozytora, którego dwusetną rocznicę urodzin obchodzimy w tym roku.

kliknij aby powiększyć

Postanowiłem przy okazji nieco pobawić się symbolami – zarówno nuty jak i klucz wiolinowy występują w podwójnej roli.

p.s. Wersja zaprezentowana dzisiaj nieznacznie odbiega od konkursowej. Poprawie uległo światło między literami.

8 Responses to “Fryderyk Chopin – ambigram”


  1. 1 ihsan 18 Kwiecień 2010 o 19:48

    well done, fantastic !!

  2. 2 her 1 Maj 2010 o 9:32

    Witam,
    Jestem pełen podziwu prac które tu zobaczyłem.
    na blog trafilem przypadkiem, szukając inspiracji i jakiegos pomyslu na tatuaż ktory jest dla mnie bardzo ważny. Jestem typem człowieka który zanim cos zrobi przemysli to 100 razy i tak juz mysle i szukam ktorys rok z kolei :) choc nieby wiem czego chce. Bardzo przoszę o pomoc.
    POZDRAWIAM

  3. 3 Sophe 3 Maj 2010 o 14:03

    nie no jestem pod ogromnym wrażeniem, dość, że piękne, to jeszcze muzyczne…ach i och :)Piękny :)

  4. 4 Aga 16 Maj 2010 o 14:40

    Przepiękny…wprost zachwycający.
    Uwielbiam ten blog
    Serdecznie pozdrawiam

  5. 5 Sophe 29 Maj 2010 o 17:12

    wróciłam z zawodów, na szczęście tym razem bliziutko. Wierzę w ludzi po takim wyróżnieniu, pozdrawiam Cię i czekam na kolejne piękne Twoje dzieła :D

  6. 6 dwakretki 28 Lipiec 2010 o 1:18

    powinien się Pan zainteresować twórczością Jana Sebastiana Bacha, szczególnie jego wielkimi i przerażającymi ścisłą formalną konstrukcją cyklami jak „Wariacje Goldbergowskie”, „Kunst der Fuge” czy „Musikalisches Opfer” w których każda nuta jest ściśle i logicznie powiązana w polifoniczną strukturę kanonu lub fugi. a tak na marginesie odpowiednikiem ambigramu w muzyce jest właśnie kanon w ruchu raka (retrogradacji).
    pozdrawiam

    • 7 daneel75 31 Lipiec 2010 o 21:05

      Dzięki za tą informację. Na pewno przyjrzę się bliżej twórczości Bacha – zwłaszcza jej formalnej strukturze. Kto wie, może bliższe poznanie przeze mnie tego tematu zaowocuje kolejnym muzycznym ambigramem.

  7. 8 dwakretki 7 Sierpień 2010 o 12:28

    proszę popatrzeć np. na kanon III z tego zbioru:
    http://imslp.info/files/imglnks/usimg/4/4d/IMSLP07594-Canons_BWV1072-1074_1078_1076.pdf
    można go grać od obu stron w różnych kluczach i od różnych dźwięków


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

