Temat ostatniego konkursu ACAC sformułowany został bardzo ogólnie: muzyka. W przeszłości wykonałem wiele ambigramów, odnoszących się bezpośrednio do moich muzycznych upodobań. Tym razem chciałem stworzyć coś wyjątkowego, wykraczającego ponad osobiste fascynacje i zamiłowania. Sięgnąłem do postaci Fryderyka Chopina – najwybitniejszego polskiego kompozytora, którego dwusetną rocznicę urodzin obchodzimy w tym roku.
Postanowiłem przy okazji nieco pobawić się symbolami – zarówno nuty jak i klucz wiolinowy występują w podwójnej roli.
p.s. Wersja zaprezentowana dzisiaj nieznacznie odbiega od konkursowej. Poprawie uległo światło między literami.
Reklamy
well done, fantastic !!
Witam,
Jestem pełen podziwu prac które tu zobaczyłem.
na blog trafilem przypadkiem, szukając inspiracji i jakiegos pomyslu na tatuaż ktory jest dla mnie bardzo ważny. Jestem typem człowieka który zanim cos zrobi przemysli to 100 razy i tak juz mysle i szukam ktorys rok z kolei :) choc nieby wiem czego chce. Bardzo przoszę o pomoc.
POZDRAWIAM
nie no jestem pod ogromnym wrażeniem, dość, że piękne, to jeszcze muzyczne…ach i och :)Piękny :)
Przepiękny…wprost zachwycający.
Uwielbiam ten blog
Serdecznie pozdrawiam
wróciłam z zawodów, na szczęście tym razem bliziutko. Wierzę w ludzi po takim wyróżnieniu, pozdrawiam Cię i czekam na kolejne piękne Twoje dzieła :D
powinien się Pan zainteresować twórczością Jana Sebastiana Bacha, szczególnie jego wielkimi i przerażającymi ścisłą formalną konstrukcją cyklami jak „Wariacje Goldbergowskie”, „Kunst der Fuge” czy „Musikalisches Opfer” w których każda nuta jest ściśle i logicznie powiązana w polifoniczną strukturę kanonu lub fugi. a tak na marginesie odpowiednikiem ambigramu w muzyce jest właśnie kanon w ruchu raka (retrogradacji).
pozdrawiam
Dzięki za tą informację. Na pewno przyjrzę się bliżej twórczości Bacha – zwłaszcza jej formalnej strukturze. Kto wie, może bliższe poznanie przeze mnie tego tematu zaowocuje kolejnym muzycznym ambigramem.
proszę popatrzeć np. na kanon III z tego zbioru:
http://imslp.info/files/imglnks/usimg/4/4d/IMSLP07594-Canons_BWV1072-1074_1078_1076.pdf
można go grać od obu stron w różnych kluczach i od różnych dźwięków