Warsaw – ambigram

Kolejny konkurs ACAC za nami. Tym razem uczestnicy mieli za zadanie stworzyć ambigram nazwy dowolnego miasta na świecie. Organizatorzy zasugerowali aby było to w miarę rozpoznawalne miasto i jeszcze lepiej aby jego nazwa była w języku angielskim.  Najciekawsze nadesłane prace możecie obejrzeć tutaj. W dużym pośpiechu, spowodowanym natłokiem innych spraw, przygotowałem dwa ambigramy z nazwą naszej stolicy, Warszawy i towarzyszącym jej symbolem syrenki.

Pierwszy z ambigramów stanowi odskocznię od mojego bogatego w ornamentykę stylu.

Drugi z projektów to powrót do upodobanej przeze mnie stylistyki.

8 Responses to “Warsaw – ambigram”


  1. 1 Paweł Bułło 18 Czerwiec 2010 o 6:58

    Jak dla mnie pierwszy projekt jest dla mnie nie czytelny W można z M pomylić. Drugi bomba :) choć na tarczy trochę pusto

    • 2 daneel75 18 Czerwiec 2010 o 9:34

      Oba projekty oparte są o identyczne modyfikacje poszczególnych liter, co tylko potwierdza moją opinię, że w przypadku ambigramów położenie nacisku na ozdobność i ornamentykę może pomóc w czytelności i ogólnym odbiorze znaku.

  2. 3 Marek Rutkowski 18 Czerwiec 2010 o 18:08

    Pierwszy podoba mi się zdecydowanie bardziej, bo jest inny niż pozostałe, nowoczesny… najlepszy :)

    • 4 fifer 29 Czerwiec 2010 o 23:36

      Hmm… Bo ja wiem czy nowoczesny oznacza najlepszy. Trzeba przyznać że jest nietypowy jak na prace Pana Daniela, ale moim skromnym zdaniem wszelakie zawijasy w tej lub poprzednich pracach stanowią właśnie o uroku tych ambigramów (przynajmniej dla mnie :) )

  3. 5 Marek Rutkowski 30 Czerwiec 2010 o 11:58

    Oczywiście to kwestia gustu, ale zanim poznałem prace Daniela kojarzyłem ambigramy tylko z tymi zawijasami. Były ok, ale Daniel pokazał, że można inaczej.
    Może się mylę, ale chyba trudniej zrobić ambigram, który wybije się ponad inne niż tworzyć kolejne ozdobne litery. Trudniej w sensie koncepcyjnym, bo już „rzeźbienia” więcej będzie przy ornamentach.

    • 6 daneel75 30 Czerwiec 2010 o 20:52

      Czasami bardzo prosty ambigram jest bardziej przekombinowany od tego bogatego w ornamentykę. Ideałem jest ambigram, który na pierwszy rzut oka nie będzie się w ogóle kojarzył z ambigramem – czyli jak najprostszy. Niestety na to nie zawsze pozwalają występujące w wyrazie litery. Dlatego czasem wolę porzucić pracę nad jakimś wyrazem, niż stworzyć koszmarek. Z bogatych w ornamentykę ambigramów nie zrezygnuje bo najzwyczajniej w świecie tworzenie tych wszystkich zawijasów sprawia mi ogromną frajdę. Czasem nawet większą niż tworzenie samych modyfikacji liter – gdyż liczba akceptowalnych pod względem czytelności glifów jest dość ograniczona i często powtarzają się one w moich pracach. Ale lubię też czasami uciec od tego przeładowania i stworzyć coś prostego. O ile oczywiście litery pozwolą.

  4. 7 Sophe 8 Lipiec 2010 o 23:22

    w takim razie to ideał, gdyż na I rzut oka nie wydaje się być ambigramem :) Brawo :D Druga wersja bardziej do mnie przemawia :D

  5. 8 unka 28 Lipiec 2010 o 3:17

    pierwszy lepszy. ładny, prosty, nowoczesny, nie przekombinowany (jezu jak ja nie lubie takich gradientów jak w dwojce), estetyczny i co dla mnie bardzo ważne: ma lepszą czytelność. zdaje sobie sprawe, że litery są identycznie tu i tu zmodyfikowane, ale ułożenie ich w jednej linii robi dobrze. taki posterek moglabym miec na scianie, chociaz warszawy nieznosze.


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

