Nautilus – ambigram

Inspiracją dla stworzenia powyższego ambigramu była powieść klasyka XIX wiecznej powieści Juliusza Verne’a.  Stworzyłem go na bazie innego, niepublikowanego i skazanego na niebyt w moim archiwum projektu, chcąc wykorzystać bardzo udane, zawarte w nim modyfikacje liter N i S oraz jego lekki styl.

kliknij aby powiększyć

8 Responses to “Nautilus – ambigram”


  1. 1 dwakretki 3 Październik 2010 o 20:44

    bardzo sympatyczne i swobodne w formie, przypomina mi pisanki zostawiane na łódzkich murach :) i gdyby nie powtarzająca się kropka od „i” w dole „u” nikt by pewnie nie wpadł na pomysł, żeby w tak swobodnym „muralu” doszukiwać się ambigramu. się podoba bardzo!!

  2. 2 fifer 3 Październik 2010 o 21:02

    A ja muszę przyznać że ten ambigram mi wyjątkowo się nie podoba. Litey N i S są fajnie połączone ale ogólnie krój liter nie pasuje do słowa nautilus. Kojarzy mi się ta praca bardziej z XX wiecznym graffiti niż z XIX wieczną rewolucją przemysłową. Ambigram w stylu secesyjnym to było by coś fajnego do Verena. Tak że tyle by było moich żali a teraz mam takie pytanie czy bierze/ma zamiar wziąć Pan udział w nowym konkursie ambigram magazine?

  3. 3 daneel75 3 Październik 2010 o 22:00

    Wspomniana „graficiarskość” spowodowała, że przytoczony w tekście ambigram znalazł się w koszu. Uspokajam, że kolejny ambigram (na konkurs ambigram magazine) będzie się bardziej kojarzył z XIX rewolucją przemysłową – choć przygotowuję go na, wydawało by się współczesny temat „movies and television”. Znów pokusiłem się aby spojrzeć na temat od zupełnie innej strony.

  4. 4 Sophe 12 Październik 2010 o 11:04

    Daniel, jak zwykle powalają Twoje ambigramy…
    Tym razem mam prośbę o wsparcie na moj szczytny cel, wesprzesz koleżankę złotóweczką? Prześlesz dalej moją prośbę?
    Pozdrówka
    Ewa

  5. 5 fifer 24 Październik 2010 o 22:39

    Prawdę mówiąc nie mogę się doczekać Pana nowej pracy konkursowej, bo jestem ciekaw jaka treść będzie w tym ambigramie. I przy okazji zadam jedno zapewne przez Pana nie lubiane pytanie. Czy Pana zdaniem słowo „Placebo” da się przerobić na ambigram (oczywiście taki który będzie jakoś wyglądał :) )?

    • 6 daneel75 24 Październik 2010 o 23:07

      Tym razem przygotowałem dwa ambigramy. Jeden dotykający tematu z nieco innej strony niż sformułowany został on przez organizatorów. Druga praca to prosty, szybki ambigram nawiązujący do filmu, którego tytułu na razie nie zdradzę. Obydwa opublikuję na blogu przed ogłoszeniem rezultatów konkursu. Co do ambigramu placebo, jedyna możliwość to stworzenie ambigramu łańcuchowego, mimo pewnych komplikacji da się go wykonać- może kiedyś, przy odrobinie wolnego czasu stworzę taki ambigram i opublikuje go na blogu.

  6. 8 Upioras 6 Listopad 2010 o 16:02

    Odnośnie ambigramu powiem że jest wielkce ciekawy w kwestii formy liter.Podoba mi się bardzo wersja druga,która wygląda nieco jak pieczęć,dodatkowo atutem jest „położenie” go na mapie co nadaje mu przestrzenności i wymiaru.
    Podziwiam pańskie ambigramy od samego początku co skłoniło oraz zainpirowało mnie do storzenia kilku własnych ambigramów.
    Życzę inpiracji oraz weny w tworzeniu


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

