Movies & Television Ambigram Challenge – moje propozycje

Zbliża się termin ogłoszenia wyników kolejnego konkursu ACAC. Tym razem przed twórcami postawiono zadanie stworzenia ambigramów związanych z twórczością filmową i telewizyjną. Miałem pewne problemy z wyborem tematu, gdyż nie jestem jakimś szczególnie zagorzałym miłośnikiem filmów czy seriali telewizyjnych. Dlatego też zdecydowałem się podejść do tematu z nieco innej strony, poświęcając moją pracę pionierom kina, braciom Augustowi i Louisowi Lumière. W roku 1895 skonstruowali oni kinemetograf , jedno z pierwszych urządzeń do utrwalania scen ruchomych . O palmę pierwszeństwa ich wynalazek walczył ze skonstruowanym nieco wcześniej przez Thomasa Alvę Edisona kinetoskopem. Jednak to  data pierwszej projekcji filmu braci  Lumière uznawana jest oficjalnie za początek ery kina.

Tworząc ambigram zachowałem oryginalną francuską pisownię wynalazku, która pojawiała się na wszelkich plakatach i w notkach prasowych owego czasu: Cinématographe Lumière

kliknij aby powiększyć

Drugi z przygotowanych ambigramów w większym stopni odpowiada kryteriom postawionym przez organizatorów. Jego geneza jest dość banalna; podczas porządkowania domowej płytoteki wpadła mi w ręce płyta z filmem Giuseppe Tornatore Malena. Ułożywszy sobie zarys ambigramu w głowie, czym prędzej sporządziłem prezentowany poniżej szkic, który stał się podstawą wysłanej na konkurs pracy.

kliknij aby powiększyć

Na koniec chciałbym pochwalić się jeszcze jedną pracą. Na stronie krzyzacy.org możecie zobaczyć animowany ambigram mojego autorstwa. Jako ciekawostkę dodam, że jest to pierwszy ambigram w języku polskim jaki do tej pory wyszedł spod mojej ręki (za wyjątkiem imion i nazw własnych oczywiście).

4 Responses to “Movies & Television Ambigram Challenge – moje propozycje”


  1. 1 Jose 16 Listopad 2010 o 11:37

    Congratulations!!. Excellent ambigram.

  2. 2 Sophe 18 Listopad 2010 o 10:27

    no bardzo ciekawie :) naprawdę inspirująco!

  3. 3 Mateusz 4 Grudzień 2010 o 11:08

    Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojego bloga. Jako laik po prostu siedzę z otwartymi oczami i zastanawiam się gdzie się poturlała moja szczęka. Robisz może projekty komercyjne? Potrzebuje logo na swój blog.

  4. 4 fifer 9 Grudzień 2010 o 10:56

    Ambigram pokazał się 7 listopada i od tej pory okupuje mój pulpit jako tapeta. Mój faworyt jeżeli chodzi o Twoje prace.


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

