Gran Turismo – Quick Draw ambigram challenge

Na portalu ambigram.com zrodził się pomysł na konkurs, w którym  dwóch twórców  zmierzy się z przekształceniem w ambigram tej samej frazy. W zamierzeniu ma to pokazać w jak różny sposób można podejść do przekształcenia tego samego słowa a także zademonstrować techniki , którymi posługuja sie twórcy.

Zostałem zaproszony do drugiej tury tego konkuru. Moim konkurentem został John Moore, twórca abigramów z Wenezueli. Postawiono przed nami zadanie przekształcenia w ambigram frazy Gran Turismo. Oba ambigramy możecie zobaczyć na portalu ambigram.com.

Ideą konkursu jest także aby pokazać poszczególne etapy pracy nad ambigramem. W moim przypadku zaczyna się to od serii chaotycznych szkiców – każdy kolejny zawierający coraz bardziej precyzyjny obraz możliwych modyfikacji ale nie wykraczający poza zwykły bohomaz.

 

Gdy mam wykrystalizowany wstępny obraz wszystkich modyfikacji przygotowuja ostateczny szkic bedący podstawą pracy w komputerze.

 

Następny etap to wektoryzacja. Najczęściej nie trasuję konturów tylko rysuje kształt węzeł po węźle, nadając następnie każdej literze pożądany kształt.

W efekcie tych działań otrzymuję wstępny ambigram.

Rzadko ograniczam się do samego ambigramu. Tym razem również pokusiłem się o dodanie ozdobnika podkreślającego związek frazy Gran Turismo ze sportem motorowym. Elementem tym jest szachownica flagi startowej.

Po dodaniu tego elementu uznałem, że nie koresponduje on zbyt dobrze  z napisem. Zdecydowałem się więc na wyostrzenie krawędzi liter.

Ostateczny rezultat mojej pracy prezentuję poniżej.

 

Nie jestem do końca zadowolony z ostatecznego efektu. Z reguły pracując nad projektem pozwalam sobie na dzień lub dwa oddechu. Tu wszystkie etapy pracy zajęły kilka godzin nieustannej pracy. Podejmując pracę nad tą frazą dziś nie odszedł bym tak pochopnie od pierwotnej, łagodniejszej w zarysie ale również  bardziej czytelnej wersji. Jednak w tej zabawie głownie chodzi o szybkość przygotowania projektu dlatego nie zdecydowałem się na dalej idące poprawki.

John Moore przygotował ambigram opierając go o bardzo podobne modyfikacje, ale jego projekt przypadł mi bardziej do gustu, głównie ze względu na lekkość i większą naturalność.

Ten szybki konkurs był dla mnie cenną lekcją.

Na koniec jeszcze jedna wersja konkursowego ambigramu.

3 Responses to “Gran Turismo – Quick Draw ambigram challenge”


  1. 1 fifer 9 Grudzień 2010 o 10:53

    Witam.
    Musze przyznać że ten konkurs jest bardzo ciekawy. Pomysł z pokazaniem etapów tworzenia ambigramów to jest coś co bardzo mi się podoba. Bo bardzo podobają mi się odręczne szkice rysunków.
    Co do twego projektu to muszę z bólem przyznać że niezbyt mi się podoba. Prawdę mówiąc brakuje mi w nim „tego czegoś”. Może to ta flaga startowa, może kolorystyka nie wiem :) Za to co do projektu Johna Moora to zgadzam się z tobą zupełnie. Jest lepszy.
    Pozdrawiam.

  2. 2 dwakretki 9 Grudzień 2010 o 19:14

    bardzo fajnie wyszło!!

  3. 3 Sophe 17 Grudzień 2010 o 20:49

    Piękny :) bezdyskusyjnie


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

