Greek Gold – ambigram ACAC

Powyższy ambigram stworzony został na pierwszy w tym roku konkurs organizowany przez Ambigram Magazine. Tym razem chodziło nie tylko o przedstawienie konkretnej frazy: Greek Gold, ale również o nadanie ambigramowi stylu nawiązującego do sztuki bizantyjskiej. W mojej pracy nawiązania te są dosyć umowne.  Utrapieniem było podwójne „e” w pierwszym wyrazie. Z racji sąsiedniego usytuowania starałem się nadać tym literom jak najbardziej zbliżony kształt. Wszystkie prace, które wpłynęły możecie obejrzeć tutaj.

2 Responses to “Greek Gold – ambigram ACAC”


  1. 1 dwakretki 8 Luty 2012 o 16:16

    świetne – jak zawsze! nawiązania do Bizancjum przy pomocy kroju gotyckiego nie jest łatwo osiągnąć i ja ich, szczerze pisząc, nie widzę zbytnio – dla mnie Bizancjum jest raczej przysadziste i oparte na półokręgach itp.
    niesamowicie łatwo przychodzi Panu transformacja jednej litery w inną, to wydaje się takie naturalne!!

    • 2 Daniel Dostal 16 Luty 2012 o 7:19

      Napis inspirowany był, choć może faktycznie tego nie widać, staroruskim krojem pisma . Moskwa uważała się za naturalną kontynuatorkę Bizancjum, więc i ja poszedłem tym tropem. Ale faktycznie złożone wieloelementowe „G” w wyrazie „Gold” popchnęło całość w stronę gotyku. I tak efekt jest zadowalający, bo w pierwszej chwili chciałem w ogóle zrezygnować z tego ambigramu, jako nie nadającego się do względnie czytelnej modyfikacji.


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

