Nibme – ambigram

Nibme_ambigram_Daniel_Dostal

„Nibme” to pseudomnim Aleksandry Ćwikowskiej, pod okiem której stawiam od przeszło pół roku pierwsze kroki w sztuce kaligrafii. Od wielu lat ciągneło mnie w kierunku tej sztuki,  poprzestawałem jednak na klasycznym liternictwie polegającym na konstruowaniu liter; co zaoowocowało po latach biegłością w tworzeniu wektorowych ambigramów. Kaligrafia jest dziedziną sztuki, w której bardzo trudno jest wypracować prawidłową technikę prowadzenia pióra i ustrzec się błędów bez pomocy doświadczonego nauczyciela. Zakupione kilka lat temu stalówki i podręczniki na długi czas zostały zapomniane gdzies na dnie szafy. Sytuacja zmieniła się diametralnie, gdy w połowie ubiegłego roku dowiedziałem się o otwarciu łódzkiej filii Krakowskiej Szkoły Kaligrafii, Iluminatorstwa i Dziedzin Pokrewnych, w której zajęcia prowadzi pani Aleksandra. Dostrzegłem tu szansę na powrót do zapomnianej, niezrealizowanej pasji a także szansę na poszerzenie warsztatu literniczego, tak ważnego w sztuce ambigramu. Z perspektywy czasu obydwa cele uważam za zrealizowane. Każdego dnia staram się wyrwać niewielką chwilę na skreślenie choć kilku słów teksturą, czy moją ulubioną frakturą. W kreślonych przeze mnie literach wciąż dostrzegam wiele błędów, niekonsekwencji, związanych ze złymi nawykami, ale wierzę, że świadomość ich popełniania i umiejętność dostrzegania – wypracowane dzięki mojej nauczycielce, w perspektywie kilku lat wyeliminuje je całkowicie. Moje prace  – zarówno te bardziej dopracowane jak i pisane pośpiesznie, gdzieś w chwili oczekwiania, przerwy w pracy, czasem na kolanie, znajdziecie na moim profilu Instagram.

10661277_717913264977263_1449307431_n

W najnowszych ambigramach (do tworzenia których powróciłem po ponad rocznej przerwie) przemycam podświadomie i świadomie elementy konstrukcyjne liter poznanych na warsztatach kaligrafii.Codzienne kaligrafowanie pobudza w ogromnym stopniu kreatywność i sprawia, że po prostu więcej się chce.

Ambigram „Nibme” jest osobistym podziękowaniem dla mojej nauczycielki za wszystkie rady i wskazówki oraz obudzenie we mnie ducha kreatywności.

12407261_1511056662529811_1995211731_n

1 Response to “Nibme – ambigram”


  1. 1 dwakretki 26 Luty 2016 o 23:54

    Kaligrafia jest niesamowita! Niestety mnie brak cierpliwości i jako leworęcznemu jest mi niezwykle nieporęcznie. Pozostaje mi tylko zachwycać się pracą innych.


Skomentuj

Instagram

Tempus fugit. Aeternitas manet #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #parallelpen pilotparallelpen #fraktur Hannibal ante Portas #calligraphy #calligraphia #kaligrafia #pilotparallelpen #parallelpen #fraktur New ambigram detail #ambigram #coreldraw #vectorart #typography Tylko spokój może nas uratować #kaligrafia #calligraphy #calligraphia #caligrafia #fraktur Furor Normannorum #calligraphy #kaligrafia #calligraphia #caligraphia #pilotparallelpen #parallelpen #furornormannorum Deus ex  Machina #calligraphy #kaligrafia #caligrafia #caligraphia #parallelpen #pilotparallelpen

ambigram magazine

ambigram magazine
signum et imago spreadshirt

Aktualizacje starszych wpisów

tribal devilyn

Wszystkie prawa zastrzeżone. Prace prezentowane w niniejszym blogu nie mogą być kopiowane, reprodukowane, rozpowszechniane lub w jakikolwiek inny sposób zmieniane bez mojej zgody. Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie prac bez mojego pozwolenia jest zabronione.
All rights reserved. (C) Daniel Dostal 2008-2013

Statystyki

  • 338,771 odwiedzin
free web page counters

